top of page

Novice Karate Group (ages 8 & up)

Public·5 members

Urednik



Uređivanje je izraz koji u najširem smislu označava aktivnosti izbora i pripreme određenih sadržaja (čiji su autori u pravilu druge osobe - književnici ili novinari) za objavljivanje u nekoj publikaciji. Osobe koje vrše takvu aktivnost se zovu urednici. Obično se na čelu neke medijske publikacije nalazi urednik koji ima krajnje ovlasti oko uređivanja njenog sadržaja te se za njega koristi izraz glavni urednik.




Urednik


Download Zip: https://www.google.com/url?q=https%3A%2F%2Furluso.com%2F2uiDPW&sa=D&sntz=1&usg=AOvVaw2bE_vvdJeOciZbGp6emMfg



Urednici se obično dijele s obzirom na medije u kojima djeluju (npr. televizijski urednik), odnosno na rubrike ili teme kojima se bave (sportski urednik, urednik crne kronike i sl.).Marko Odvaljotka- Dana 19.10.2021 Je izjavio vrlo plemenitu stvar:"Novac treba ulagati u nesto sto ce vam vratiti taj isti novac, dakle treba ulagati u sebe".


U onlajn novinarstvu nema prostora ograničenjima, bar ne teorijski. Pošto svaka priča zauzima odvojenu stranicu, može da ima dužinu prema potrebi. To i sam posao uređivanja čini drugačijim - urednik ne razmišlja o tome da priča veličinom mora da se uklopi u određen prostor, nego na osnovu elementa koji su u priči vredni odlučuju o dužini koja je najbolja. Onlajn urednici od početka moraju da razmišljaju izvan okvira teksta priča, jer postoje i drugi elementi izgleda stranice - reklame ili linkova na marginama, rubrike za priče i sve ostalo što može da se postavi na stranicu. Sadržaj ovih dodatnih elemenata mnogo je vaćniji od njihovog mesta.U največem broju slučajeva, onlajn urednici pored teksta dobijaju još samo jednu do dve fotografije. To će se verovatno promeniti u narednih nekoliko godina, ali danas je opšte mesto na tržištu medija.


Svođenje priče na pravu dužinu samo je jedan od raznovrsnih zadataka urednika. Posao u onlajn izdanju štampanog medija podrazumeva da naučite i preusmeravanje. Lokalne novine s malim brojem zaposlenih često koriste sadržaj štampanog medija kao osnovu za onlajn izdanje. Odgovor urednika velikog broja manjih novina je da nemaju budžet za zapošljavanje večeg broja ljudi koji bi radili samo na sadržaju za Veb. Oni takođe ukazuju da su Veb izdanja najvećih novinskih kuća neprofitna atrakcija, od koje gotovo nijedna do sada nije ostvarila dobit.


Ako onlajn urednici moraju da ovladaju umećem preusmeravanja, onda se to odnosi i na jedno od glavnih alata u ovom postupku, a to je hipertekstualni link. Nijedan drugi medij ne omogućava čitaocu da brzo pređe s jedne priče na drugu, koja je možda od prethodnog dana ili iz nekog drugog izvora, čak da se neposredno prebaci na sajt koji je u vezi s temom a ne sadrži vesti. Takvim povezivanjem čitaoci imaju mogućnost da prate teme odabranih priča, a ne da samo pasivno pređu na sledeću priču, koja im je izložena u datom odeljku. Ovo je element koji je naišao na veoma dobar prijem kod publike, koja to očekuje gotovo od svakog onlajn medija. Urednik mora unapred da razmišlja i da odredi šta bi oni u tom trenutku možda hteli da pročitaju, a što se nadovezuje na datu priču. U tome leži suština, uključivanja linkova na sajt - oni se ne pojavljuju sami od sebe, bez ikakvog osnova. U svemu ovome ima lakših i težih strana. Ako već neko vreme uređujete sajt, verovatno ćete znati koje su priče sa datom temom već objavljene na vašem sajtu. Međutim, malo je teži posao odabiranje dodatnih sajtova koji su povezani s temom. Možete da pretražujete po Vebu da biste našli odgovarajuće sajtove, ali je izbor jednog ili dva sajta koji oslikavaju temu date priče oseljivo pitanje - ne želiteda se datim izborom učini da zastupate nečiju stranu ili da pogrešno tumačite određeno stanovište. Onlajn urednici moraju da vode računa o "mrtvim linkovima " - o onima koji više ne funkcionišu - a to se obično dagađa iz dva razloga. Prvi je greška u kucanju URL, što biste vi ili vaš urednik trebalo da primenite pre objavljivanja teksta. Drugi je "činilac poznavanja". Kada redovno koristite linkove za određeni sajt ili stranicu, možda po sećanju znate URL, što je dobro samo ukoliko se na sajtu na koji upućujete ne menja dizajn, a vi to ne znate. Tako dobijete mrtvi link i čitaoci će vas obično o tome vrlo brzo obavestiti; ali, zbog mogućnih specifičnosti dizajna vačeg medija, ispravljanje ovakve greške moglo bi da se pretvori u problem.


Isto koliko i svaki drugi urednik, onlajn urednik mora da razmišlja o sadržaju priča koje se objavljuju u njegovom mediju. Jasno je da onlajn informacija mora da bude tačna i da pruži obaveštenje, ali isto toliko mora da bude i primerena ovom mediju. U onlajn pisanju morate brzo da saopštite informaciju, pogotovo ako se na sajtu ne iznosi mnogo teksta na prvom ekranu novinskih priča.Dužina priče ne igra nikakvu ulogu onlajn, ali različiti mediji za duže priče koriste različite formate. Jedni je postave u celoj dužini na jednu stranicu; drugi je podele na nekoliko stranica i korisnici čitaju nekoliko ekrana teksta (obično tri), a onda klikom prelaze na sledeći odeljak priče. Prelazak klikom na drugu stranicu može da stvara probleme. Ako je vaš sajt "zagušen posetama", otvaranje sledećih stranica može da potraje izvesno vreme, a kada je priča postavljena na samo jednu stranicu, možete da je pročitate celu čim se završi preuzimanje.


Onlajn urednik ima ulogu ombudsmana, on mora da bude spona između novinarske organizacije i javnosti, on razmatra ćalbe i prima preporuke pretplatnika, gledalaca ili čitalaca. U današnje vreme, mnogi novinarski sajtovi imaju forume za diskusije, gde korisnici sajta mogu da razmenjuju poruke o stavovima u vezi sa određenim temama u vestima. Onlajn anketa je još jedan od načina da saznate s kim bi čitaoci voleli da razgovaraju. Na mnogim važnijim Veb sajtovima pokazalo se da su nezvanične onlajn ankete veoma popularne kod korisnika, a lako mogu da se naprave. 041b061a72


  • About

    Welcome to the group! You can connect with other members, ge...

    bottom of page